piątek, 11 listopada 2011

bułki z otrąb

Dzień mija spokojnie. Po śniadaniu poszłam na zakupy, wróciłam z siatką papierów świątecznych, sałatką warzywną, twarogiem, otrębami i czosnkiem. Skończył mi się syrop z agawy, ale tym razem nie było w sklepie, więc muszę się obejść bez syropu.
Warzywa od razu wrzuciłam na patelnie na 5 minut, dodałam łyżkę oliwy z oliwek i przekąska za 1 punkt gotowa. Pyszne róże co nie?:)


No a otręby, twaróg i czosnek dziś u mnie w kuchni dały popis.
Skorzystałam z tego przepisu i zrobiłam swoje pierwsze w życiu bułeczki z otrąb. Jedną już zjadłam, i muszę powiedzieć, że bardzo smaczne. Następnym razem więcej ziół i przypraw dodam. Także jutro śniadanie bułeczki z czymś tam:)
Wyszły tak:


Nie wiem dokładnie policzyć punkty za nie, więc policzę punkty za każdy dodany składnik:
10 łyżek (70 gram) otrąb owsianych- 2pkt
2 łyżki (14 gram)otrąb pszennych- 1pkt
100 gram twarogu- 1,5pkt
1 jajko- 2pkt
1 łyżeczka proszku do pieczenia- 0pkt
sól, 1 ząbek czosnku- 0pkt
O ile dobrze policzyłam otręby wychodzi 6,5 punkta za 3 bułki jakie wyszły mi z tego przepisu. Czyli jedna bułeczka ma 2 punkty.

1 komentarz: