poniedziałek, 17 października 2011

orzechy i nasiona

Wczoraj zanim poszłam spać przyszykowałam sobie na dzisiaj siemię lniane i orzechy. Do szklanki wsypałam trochę i zalałam zimną wodą. Taki gotowy, wymoczony len ( maź ) dodałam do porannego zielonego szejka. Orzechy wymoczone zjem w pracy na przekąskę. Dziś mam nerkowce. 25 gram= 3 punkty!

Dlaczego orzechy, pestki i nasiona trzeba moczyć przed jedzeniem???
     Niemoczone orzechy zawierają inhibitory enzymów. Zabezpiecza to orzech przed wczesnym kiełkowaniem. Inhibitory, które dostaną się do naszego organizmu wraz z orzechami blokują nasze enzymy trawienne.
   Jeśli zjemy niemoczony orzech, będzie on zdrowy, ale te wartości odżywcze wchłoniemy jedynie w 40%, moczenie uwalnia pozostałe 60% enzymów. Tak samo jest z nasionami czy pestkami. Moczenie ma na celu odblokowanie żywych enzymów, które pomagają w trawieniu. Pokarm moczony staje się bardziej zasobny w minerały i witaminy i w dużej mierze samostrawiony.  



A jeszcze przed pracą zrobiłam sobie obiad, dziś ryba na warzywach.Często jem takie danie, bo jest łatwe do przygotowania i smaczne.
Całość za 5 punkty:
ryba wędzona- 4pkt
łyżka oleju- 1pkt
brokuły, kalafior, marchew- 0pkt

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz