poniedziałek, 22 sierpnia 2011

ważenie

I tak minęły 4 pierwsze tygodnie z Weight Watchers.
Myślę, że były to najtrudniejszy czas diety, i teraz już będzie tylko łatwiej. Jak każdy, na początku miałam wątpliwości czy to w ogóle działa, czy dam radę zrzucić cokolwiek, czy uda mi się opanować samą siebie przed podjadaniem. I jak każdy na początku miałam problemy z liczeniem punktów, dobieraniem składników, ważeniem posiłków, ale po kilku dniach wszystko zaczęło wydawać się takie łatwe i proste. A jak po tygodniu stanęłam na wadzę to wiedziałam, że z dietą strażników wagi nie rozstanę się tak szybko.

Jakie refleksje?
W pierwszy tygodniu mój spadek wagowy to ponad 2kg, to bardzo nie dobrze, bo taka gwałtowna utrata wagi, może skończyć się problemami zdrowotnymi albo zwykłym jojo. Ale przeanalizowałam jadłospis, przeglądnęłam dokładnie to co jadłam i myślę, że to po prostu woda ze mnie zeszła w tym pierwszy okresie.
Kolejne tygodnie to już spadki delikatniejsze, tak jak powinno być. I mimo, że ważenia śród-tygodniowe różnie pokazywały to w poniedziałki, po kolejnych 7 dniach zawsze odnotowywałam spadek.

Z czym sobie radzę?
Piję duużo wody, do tego stopnia, że rano zdarza mi się budzić spragnioną i lecę do kuchni po szklankę. Najadam się obiadem i nie muszę sięgać po deser. Więcej gotuje w domu, sama przyrządzam posiłki i łatwiej mi w ten sposób kontrolować ile czego jem. Zaczęłam rozpoznawać potrzeby mojego organizmu, wiem co to znaczy zjeść "do syta", czuję kiedy jestem głodna i wtedy jem. A jem zdrowiej, zdrowiej, zdrowiej. No i wydłużyłam moje spacery:)

Nad czym muszę popracować?
Jem za mało produktów mlecznych, dieta mówi o dwóch porcjach dziennie, ja staram się bardzo, ale zwykle wychodzi to jedna porcja dziennie. Muszę jeść więcej produktów z błonnikiem, także polowania na błonnik zaczynam od dziś!

A teraz konkrety, liczby, kilogramy i tygodniowe zestawienie wagi:
Start            25.7.2011- 75,5kg
I tydzień     01.8.2011- 73,4kg   (-2,1kg)
II tydzień    08.8.2011- 72,8kg   (-1,0kg)
III tydzień  15.8.2011- 71,8kg   (-0,6kg)
IV tydzień  22.8.2011- 70,8kg   (-1,0kg)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz