czwartek, 18 sierpnia 2011

dobre rady

Kilka podstawowych zasad, których staram się trzymać każdego dnia:
1. NIE OSZUKUJĘ i nie podjadam. Jeśli mam na coś ochotę i muszę coś koniecznie zjeść, to jem to, ale przeliczam dokładnie punkty i sumuję w bilans dniowy. W ramach rozsądku respektuję zachcianki mojego organizmu.
2. Zanim coś zjem SPRAWDZAM I PRZELICZAM. Bo nawet ten tak zwany fat free produkt, może mieć więcej punktów, niż się spodziewać można. A ponadto WAŻĘ produkty sypkie jak makaron, ryż, mąka, lub ser i wędlinę. Nie robię nic na oko.
3. NIE MARNUJĘ PUNKTÓW. Unikam słonych przekąsek, chipsów, paluszków, słodkich soków, czekoladek, które mają dużo punktów, a nie zaspokajają ani głodu, ani chwilowej zachcianki.
4. JEM REGULARNIE, nie opuszczam posiłków, zwłaszcza śniadań, równomiernie rozkładam punkty na cały dzień. W miarę możliwości wyjadam punkty dzienne i zawsze zapisuję na bieżąco co zjadłam.
5. MYŚLĘ Z WYPRZEDZENIEM. Jeśli wiem, że czeka mnie 12 godzin w pracy, dzień wcześniej przyszykowuję posiłki do pracy. Zabieram ze sobą owoce, warzywa i przekąski, aby nie głodować.
6. NIE CHODZĘ GŁODNA. Ustalam takie posiłki, które będą syte a jednocześnie zdrowe i zbilansowane. Urozmaicam jedzenie, aby niczym się nie znudzić.
7. WODA, WODA i jeszcze raz WODA. Zawsze mam ze sobą butelkę wody.
8. Robię PRZEMYŚLANE ZAKUPY. Wybieram produkty zdrowe, pożywne, wyszukuje produktów light, low fat, fat free i zawsze sprawdzam tabelę kaloryczną na produkcie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz